Kaninjävel

Igår fick jag ett mindre psykbryt. 
Först skulle jag byta jullans första blöja. 

Jag har aldrig bytt blöja på så små människor förut och framförallt inte på en bebis full med slangar. 
Talade om detta för personalen. 
Ändå blev jag tillrättavisad för att jag gjorde fel. 
Å inte på ett snällt sätt. 
Ord som "har du kolla på vad du håller på med" yttrades. 


Sen kommer vi till kaninen. 
Jullan har haft en dinglis, en kanin, sen dag  1 på ecmo. 
Det har inte varit några som helst problem med att ha den hos henne. 

Igår efter blöjincidenten (när jag va på bristningsgränsen och med gråt i halsen) frågade personalen om kaninen va tvättad. 
Nä det va den ju inte, men hon har haft den hela tiden på ecmo svarade vi. 
Då måste den tvättas informerade personalen. Då har alltså den legat hos Julia sen hon kom till Huddinge några timmar tidigare. 
Och så tog dom bort den för att lägga den i maskinen. 

Då brast det! 

I en timme bölade jag över den där jävla kaninen!! 
De tog bort det enda som är normalt i hela våran situation tyckte jag. 

Jimmy va fin. Men arg. 
Han talade om för personalen att de minsann kunde varit lite smidigare 
Här sitter en mamma som inte ens har fått hålla sitt barn än. 
Som blir kritiserad för blöjbytet. 
Sen tar de bort jullans trygghet hon har när vi inte är där. 

Min fina älskade man <3 

Jag grät en skvätt i morse oxå. 
När den nya personalen frågade hur jag mådde. 

Jag glömmer liksom bort mig själv när allt är som det är. 
Att ta itu med mina egna känslor. 
Och jimmys. 

Men den här personalen va fin. 
Kramade om mig och sa att vi börjar om. 
Man gör fel. Som ny mamma har man ju liksom ingen aning. 
Är ens barn dessutom uppkopplad till en massa maskiner är det ännu svårare. 

Idag får vi besök av mina fina vänner och släktingar. 
Jag hoppas på att få en massa ny energi från dom. 


Kommentarer
Postat av: Anita

Heja Jimmy!!! Även vårdpersonal behöver rätas upp ibland. Bra gjort! Vet ej varför det skall behöva vara så, kanske skolkade de från lektionen som handlar om hur man bemöter andra människor.

Svar: Ja de va riktigt okänsliga. Å jag med alla mina hormoner är liksom superkänslig.

<3
Jenny

2015-04-03 @ 09:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0