Jag behöver en liten paus

Jag skulle så gärna vilja åka till Kalmar med Julia. Men jag vet inte om jag vågar. 
Tänk om hon blir dålig igen? 
Det finns naturligtvis sjukhus i Kalmar oxå men att vara på sjukhus så långt hemifrån känns ju sådär. 

Jag behöver en paus från hemmet. 
Det känns som att det enda jag gör är att diskar, städar och plockar. 

Jag skulle kunna strunta i det och låta nån annan göra det. 
Men jag är den enda i min familj tydligen  som avskyr stök. 

För de övriga är det tydligen inte nån big deal om det står disk på hela diskbänken (hur svårt ska det vara att skölja av och ställa i diskhon) eller att plocka undan efter sej? 

För mej är det katastrof. 
Jag har sagt det förut och jag säger det igen. 
Jag avskyr stök. 
Avskyr. 
Vem vill leva i en svinstia liksom? 

Nä fy. 

En paus. 
Precis vad jag skulle behöva! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0