...

Det sämsta man kan göra när man har en dålig dag är att titta på gamla bilder och minnas gamla tider.
 
Tider då det bara va jag, jag hade ingen annan att ta hänsyn till. Bara mig.
Tider då det viktigaste i livet va att jaga extrapass på jobbet, vara smal å snygg, sova länge på morgonen, handla kläder till bara mej, komma hem till en tom och tyst lägenhet å bädda ner sej i sängen till en bra film,.
 
Jag säger inte att de tiderna va bättre.
Jag säger bara att det va bekymmerslöst.
Visst hade jag dagar även då när jag tyckte att livet sög.
 
Och även om dessa gamla tider inte va bättre så kan jag ibland sakna dom.
 
Jag saknar min lägenhet.
Där jag hade MINA saker.
Där JAG bestämde.Där ingen kom in om jag inte ville det.
Där jag fick vara ifred.
 
Jag säger inte att det är dåligt nu.
Bara annorlunda.
Inte alls som jag är van.
 
Det här blev ett rörigt inlägg, men det är lite så det är just nu.
Rörigt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anita

Kan bara säga att jag känner igen det där så väl. Är du lite av min tvilling själ kanske? Men har jag klarat mig hittills med allt vad livet ger och tar, så kommer du att göra det också. <3

2015-01-12 @ 15:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0