"Hur kan hon lämna sitt barn?!"

Så tror jag att folk tänker när jag åker hem och sover och Jimmy stannar kvar. 

Till de människor som nu (eventuellt) tänker så vill jag bara säga: 

Vem tror ni det är som åker på alla läkarbesök som är inbokade? 
(Ibland 2-3 st i veckan) 

Vem tror ni det är som tar bebisen till BVC 2 ggr i veckan? 

Vem tror ni det är som ringer alla samtal som måste ringas varje dag? 

Vem tror ni det är som stressar med mattider som ska passas mellan alla dessa läkarbesök? 

Vem tror ni det är som håller koll på allt som rör bebisen? 

Vem tror ni det är som legat inne på sjukhus alla ggr det har behövts? 

Varje dag när Jimmy är och jobbar så är det såhär. 
Jag säger inte att Jimmy inte hjälper till. 
Det gör han. 

Det jag ville få fram va att ni kanske kan försöka förstå att jag är trött. 
Att jag behöver få koppla bort allt en stund för att åka hem. 
Julias pappa är helt fantastisk och kan lika bra som jag ta hand om henne på sjukhuset. 

Nu kanske jag är totalt paranoid som tror att det är såhär folk tänker om mig. 
Eller mitt egna dåliga samvete för att jag inte orkar mer än jag kanske borde göra. 

Egentligen ville jag väl bara säga att döm ingen om du inte vet nåt. 
Typ. 



Kommentarer
Postat av: Anita

Tor nog att ni delar bra på att hjälpas åt med att ta hand om Julia! Det är ju jätte bra att turas om att åka hem och sova ordentligt. För det är ju i den egna sängen man sover bäst, och det är ju viktigt för julia att ha föräldrar som är utvilade och orkar ta tag i dagen igen! Puss och kram till er.

2015-07-23 @ 21:09:52
Postat av: Mika

Folk som eventuellt tänker så är inte värda att ha i sitt liv!
Det handlar inte om att du lämnar ditt barn, det handlar om att du ger dig själv en chans att återhämta dig och samla kraft så att du orkar fortsätta vara mamma.
Och som du sa, Julia har faktiskt en pappa!
Ta hand om er ❤️ Kram Mika

2015-07-24 @ 22:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0