Narkosbedömning

Idag ska jag och Julia åka till Solna för en narkosbedömning. 
Väga och mäta. Och ev tappa lilla huvudet på vätska. 

3 månaders kontrollen på neo gick bra igår. 
MEN. 
Julia drog ut sonden igår och jag ringde Sabh. 
De tyckte att personalen på Huddinge kunde sätta ny sond när jag ändå skulle dit. 
Så jag ringde Huddinge och frågade. 
2 timmar innan vi skulle va där. 
Jodå. De skulle nog kunna hjälpa till. 
Väl där så har de inte rätt storlek på sondslangen (fast jag sa vilken hon skulle ha när jag ringde) 
Och sköterskan säger : " jag kan inte sätta sond på så stora barn" 
Nähe! 
Men kunde du inte sagt det när jag ringde då? 

Så det fanns alltså ingen på detta stora sjukhus som kunde sätta en ny sond. 
Så Sabh fick komma hit ändå! 

Jaja
Ungen tog ingen skada av det och nu har hon en ny sond. 

Lite mer kaffe och sen göra oss klara för att åka 

 


Kommentarer
Postat av: Anita

Konstig kommentar att man inte kan sätta en sond på ett så stort barn. Borde vara lättare ju större det är kanske jag tycka.

2015-07-03 @ 18:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0