Ungen är feberfri!!

Äntligen. 
Hela dagen igår låg tempen på 37.6-37.7
Ringde avdelningen som sa att vi kunde va hemma en dag till. 
Och ta tempen ytterligare ett dygn. 

Igår kväll hade hon 37.0
Och i morse 37.4

Vi kommer alltså med all sannolikhet bli utskrivna idag och Julia Slipper ta ett ryggmärgsprov. 

Så idag ska vi till BVC för längd, vikt och huvudomfång. 
Sen hem och ringa q80, dietisten och neuromottagningen. 

Jag hoppas nu att min dotter får vara frisk framöver. Att vi kan börja njuta av att allt håller sej lugnt. 

Som jag sagt innan så är  den här feberhistorien är mycket märklig och ingen vet varför hon hade så hög feber i en vecka (!) 
Det enda jag kan komma på är att det skulle va en reaktion på själva operationen. 
På tal om den så läker såren fint. 
På 4 ställen har de skurit i henne. 
På huvudet (där dosan satt förut) och på halsen har hon fortfarande små plåster. Men läkaren har kollat och säger att det ser fint ut. 
Bakom örat syns det knappt längre och på magen läker det oxå fint. (Det enda som syns typ är två trådar som de har sytt ihop henne med) 

Nu när Julia är feberfri och det har gått snart två veckor sen operationen ska det bli intressant och se om hon förändras nåt. 
Huvudet är fortfarande tungt för henne men nu när hon är frisk kan vi börja träna liggandes på mage. 
Jag märker att hon är svag i överkroppen och lätt "glider igenom" när man lyfter henne. 
Men hon har kunnat hålla upp huvudet och nog tusan ska hon kunna det igen :) 

Nu ska den här mamman dricka lite kaffe och sen göra oss klara. 
Idag är vi modiga och går ner till BVC. 
Trots hotande regnmoln.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0