Den första nattningen

Igår nattade jag Julia på riktigt för första gången. 
Hittills har hon somnat lite överallt beroende på vart i lägenheten vi har befunnit oss. 
I famnen i soffan, i våran säng, babysittern i köket. 

Men nu är hon snart 2.5 månad och jag tänkte förs in lite rutiner sakta men säkert. 

Så i fortsättningen är det pyjamas, ny blöja och sen sitta och gosa en liten stund i tyst och nersläckt rum och sen Gonatt. 
I egen säng. 

Nu blir det lite svårt att ha samma tid varje dag för detta då Julias mattider är det som styr. Men på ett ungefär. 
Jag menar förr eller senare är det ändå dags för henne att sova hela nätter (nu går jag upp och sondmatar henne var 3.5 timme) 

Jag vet att bebisar inte har nån dygnsuppfattning. 
Men jag tror det är bra för barn med rutiner. 
Även bebisar, så gott det går. 

Så vi provar ett par bättre får vi se. 
Så fort Julia har somnat är det inga problem med att sätta på tv:n eller tända en liten lampa. 
Men under tiden hon ska komma till ro är det tyst och lugnt som gäller här hemma. 

Och även om hon låg vaken lite då och då igår så va hon tyst. 

Andra kvällar har vi fått vara vakna jättelänge med en knorrande bebis i famnen som inte kommer till ro. 
Och om vi ska kunna få egentid jag och Jimmy så är det ju piffigt om vi har en nöjd bebis som sover. 
Det ger oss oxå en möjlighet att umgås med se stora barnen på ett annat sätt. Istället för å ha en bebis som "stjäl" uppmärksamheten hela kvällen. 

Vi provar iallafall. Så får vi se :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0