Dessa förvirrade människor

Igår va vi på 2 månaders kontroll med julis. Hon väger nu 4430 (en ökning på 330 gram på en vecka) och är 55 cm lång (en halv centimeter har hon växt på längden) 
Huvudomfånget hade ökat 1.2 cm sen i fredags. Det kanske är normalt, men med tanke på hennes problematik med huvudet ringde jag neuro mottagningen för å se om vi behövde komma in. 
Sjuksköterskan jag pratade med skulle ringa tillbaka när hon pratat med läkaren. 
5.5 timme senare ringer hon och säger att vi ev ska komma in på fredag. 
Ok. 
Varför inte bara boka in oss på en tid? 
Så vi slipper ta ungen till akuten om det skulle va så att hon börjar må dåligt? 

Sen pratade hon om en massa återbesökstider och verkade allmänt förvirrad. 
Då talade jag om för henne att de tider och dagar hon föreslog har vi andra läkarbesök inbokade. 

Varje vecka har vi nånting som ska göras. 
Nån läkare som ska kolla på Julia. 
Jag kan inte hålla på att ringa och ändra allt bara för att de inte kan ge mej en tid och sen hålla sej till den. 
Hon förstod att det va mycket att hålla reda på och sa att hon skulle återkomma idag. 

Jag blir så trött. 
Julia har ju fått den där dosan inopererad just för att det ska kunna tömmas vätska vid behov. 
Är det inte lika bra att kolla trycket då INNAN hon får besvär? 
Så nu ska jag sitta här och vänta på ett samtal till. Im vi ska in på fredag eller inte. 
Sen måste jag ringa BVC och få en ny tid för vägning eftersom det skulle ha gjorts på fredag. 
Vi har även en telefontid på fredag med dietisten men henne har jag inget nr till så jag hoppas att hon inte ringer mitt i neuro besöket. 
Detta jäkla pusslande. 

Inatt har iallafall jimmy tagit alla matningar. 
Så jag är hyfsat pigg. 
Håller på å grejar i tvättstugan och ska städa sen när alla har vaknat här hemma. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0