God morgon lördag

Lördag igen. 
Här gjorde vi morgon för en timme sen ungefär. 
Det märks att Julia blir piggare då hon tidigare efter första morgon matningen ALLTID somnade om. 
Men inte nu. 
Nu är hon pigg, pratglad och ligger och sprattlar. 

Igår va vi på BVC med barnet och hos barnmorskan med mamman. 

Julia har gått upp 190 gram sen i måndags. 
Heja bebis! 
Huvudet har oxå ökat i omfång och i värsta fall får vi åka till Solna och tappa på vätska om vi märker att hon har ont. 
Men än så länge är hon en jätteglad bebis. 
Förutom på kvällarna. Runt samma tid varje kväll är hon jätteledsen och har svårt att komma till ro. 
Glömde fråga BVC om det är "normalt" 

För mig gick det bra hos bm. 
Snittet såg jättefint ut och jag kan knipa jag ;) 
Duktig mamma! 
Fick ställa mig på vågen och ja, det är inte fel på min våg hemma (som jag kanske hade hoppats på) 
Jag har fått ner 15 kg sen förlossningen. 
Och har 6 kg kvar till inskrivningsvikten. 

Idag ska jag ner på stan å kolla om jag hittar nåt att ha på mig. 
Jag är inte längre gravidtjock och heller inte normalsmal. 
Så ja, jag har inget att ta på mig. 

Provade jeans i strl 38 igår. 
Kunde knappt knäppa dom. 
Strl 40 gick att knäppa men alldeles för stora i benen. 

Vi får se om jag hittar nåt som duger nere på stan :) 

Ikväll är det iallafall kusinkväll som gäller :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0