Besvikelsen som uppstår

Här har jag gjort mina hemmaövningar, promenerat till förbannelse och sprungit runt som en dåre på jobbet. 

Vad händer på min våg? 
Inte ett jävla skit!! 
Har jag minskat i centimeter då? 
Inte ett hävla dugg. Snarare ÖKAT. 
Va fan!! 

Ska jag behöva svälta och spendera dygnets alla timmar på gym för att det ska hända nåt?? 

Ett tag va jag ju rätt tillfreds med hur jag såg ut. 
Jag har ju ändå (trots allt) gått ner över 19 kg sen Julia föddes. 

Men nu när våran vigsel är inom räckhåll vill jag ju va skitsnygg!! 
Och framför allt känna mej vacker på våran dag. 

Men jag vet fasiken inte hur jag ska lyckas. 

Så ge mej alla era tips!! 
Att gå på gym är uteslutet då jag varken har tid eller råd. 
Eller jo, tid kanske jag skulle kunna ha på kvällarna när Jimmy kommer från jobbet. Men jag är oftast så förbannat trött då. 

Ändra kosten? 
Jag vet inte riktigt vad  jag ska ändra på där. 
Att leva på ett salladsblad och en gurkskiva om dagen känns mindre lockande :) 

Så kom igen! 
Ge mej era bästa tips :) 




Kommentarer
Postat av: Vevve

För att gå ner i vikt måste du göra av med mer kalorier än vad du får i dig. Om du till exempel äter 2000 kalorier (kcal) på en dag så måste göra av med 2500 kalorier för att gå ner i vikt. Det finns många bra sidor på nätet där du räknar ut hur många kalorier du ska äta i jämförelse med din ålder, vikt och mål. Sen räknar du bara på det du äter varje dag och ser till att du håller din kalorimängd. Här är en bra sida att räkna ut på http://matkalkyl.se/berakna-energibehov-kcal.php Det finns inga genvägar, det du äter måste du också förbränna :)

Svar: Ja jag har nog provat alla genvägar jag kan komma på. Så där fattar jag ju att det inte funkar :)

Det är bara så frustrerande när jag ändå tycker att jag äter nyttigt och rör på mej men det händer inget.

Så tråkigt att inte trivas med sej själv.
Jenny

2015-10-02 @ 22:44:19
Postat av: Anonym

Du är fin som du är Jenny ❤️❤️ 19 kilo det är ju jättebra!!! Viktväktarna funkar för mig men det är ju oxå en kostnad och en jävla massa planering 👍

2015-10-03 @ 06:59:12
Postat av: Vevve

Jo den där känslan att inte trivas med sig själv är hemsk. Det viktigaste av allt är att du själv blir nöjd med din kropp, dig själv och hittar ditt välmående. Det är liksom inte heller värt att bli ledsen för att man inte når drömkroppen. Du kanske ska stanna upp, vara nöjd JUST NU med det du har åstadkommit. Om ett tag kanske du är mer laddad att ta tag i allt igen :)

Svar: Du har nog rätt!

Jag tror jag stressar för mycket angående min vikt.
Jag har ju faktiskt lyckats gå ner nästan allt jag gick upp när jag väntade Julia (gick upp 21 kilo)

Men med en kommande vigsel inom kort vill jag ju känna mej fin.

Men jag ska försöka ändra mitt tankesätt.

Jag vet ju att stress, dålig sömn mm försvårar en viktnedgång.

Men jag är ju så otålig ;)
Jenny

2015-10-03 @ 20:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0