Gårdagens besök på Neuro

När jag får positiva besked vågar jag knappt uttrycka min glädje i ord eller skrift. 
Av rädsla för att nåt dåligt ska hända. Så är det oftast. 
Men jag måste få dela med mej av de glädjande beskeden vi fick igår. 

Vi fick träffa neurokirurgen Bengt igår. 
Han sa att ul bilderna är oförändrade. 
Vilket betyder att Julia har förstorade ventriklar. 
Men de har inte vidgats. Vilket är positivt. 
Fontanellen känns normal (insjunken och inte spänd) och Julia mår ju faktiskt bra. 

Vi behöver nu bara ta ett huvudomfång 1 gång i månaden och nästa besök på mottagningen kommer bli om 6 månader. 
Då tillsammans med en barnläkare. 

Det pratades om en ny mr undersökning. 
Men om den blir om ett halvår eller ett år vet jag inte. 

Vi ska alltså bara vara uppmärksammade på Julias allmäntillstånd. 

Detta är stora nyheter. 
Jag kommer naturligtvis hålla koll på Julias huvud ändå. 
Mäta åtminstone en gång i veckan. 
Men jag behöver inte ringa in. 
Om nu inte hennes huvud växer väldigt fort. 
Då måste jag ringa för rådgivning. 

På fredag är det BVC igen. 
Om Julia har fått upp bra i vikt och växt på längden som hon ska tror jag att vi bara behöver gå dit  en gång i månaden oxå :) 

Så håll tummarna nu att Julia får fortsätta må bra <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0