En liten uppdatering

Tiden går så fort och jag har inte haft tid att skriva i bloggen. 
Ett tag tänkte jag faktiskt lägga ner den. 
Men ibland rycker jag ju att det är kul att skriva. 

Sen vi blev utskrivna från sjukhuset har Julia mått fantastiskt bra. 
Hon har tagit igen jättemycket och är en väldigt social bebis. 
Är väldigt sällan ledsen eller pipig. 

I veckan fick hon en ny stol. En tumble form.  
Som ska hjälpa henne att stabilisera bålen bör hon sitter. 
Hon är inte jätteförtjust i den eftersom man spänner  fast henne. 
Men det tror jag ät en vanesak. 




Hon har fortfarande svårt att lyfta huvudet när hon ligger på mage. Men hon kämpar på. Man ser att det är jobbigt för henne men korta stunder ert par ggr om dagen kör vi. 

Hon har börjar äta riktigt ordentligt. 
Ersättning på 150 ml vatten (blir ca 165 ml färdig ersättning) var fjärde timme. 
Och hon äter upp nästan allt. Bara några ml kvar. 


Huvudet fortsätter att växa. Inte rasande fort men det ligget ändå långt över "normalkurvan" 

Idag ska jag ringa in huvudomfånget och på tisdag ska vi till mottagningen för att få svaret på ul vi gjorde igår. Och prata om en ev operation. 

Vi har börjat med lite smakportioner oxå. 
Det går väl sådär. 
Gröt med bananpure är favorit så det  får hon varje morgon. 
Sen får hon sitta med oss när vi äter middag och smaka lite på matpure. 

Annars rullar livet på. 
De stora barnen har börjat skolan efter sommaren och Jimmy har börjat jobba. 

Jag ska mejla chefen på Rosstorp och fråga om jag kan få börja jobba helger. 
Jag måste börja spara föräldradagar för att slippa sätta Julia på förskola när hon är 1 år. 

Under tiden ska jag söka jobb. 
Eftersom jag inte vet hur mycket jag får jobba på Rosstorp i framtiden. 

Idag ska vi ner på stan och ära lunch med Julias farmor. Men först är det en liten unge som behöver Sova lite till. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0