Vattkoppor, höstblåsor eller nåt annat utslag?

När Julia vaknade imorse va hon inte riktigt sej själv. Hon brukar alltid vara glad och pigg på morgonen.
Det blev lite bättre när hon varit vaken en stund och jag tänkte att hon får prova att gå till förskolan.

Hon grät när jag lämnade henne. Det brukar hon inte göra. Under dagen hade det varit bra men lite mer gnälligt än vanligt.
Personalen sa att Julia fått prickar. Och mycket riktigt. Två stycken på handen.
Kom hem och upptäckte Tre prickar till.

Såhär ser de ut.
Men de verkar inte besvära henne mer än att hon är supergnällig. Tog upp henne i famnen och gungade lite och hon toksomnade. Det betyder iallafall att hon inte är riktigt kry.
Så Jimmy får va hemma och vabba till onsdag iallafall. Och vi får avboka tiden på st Erik så får vi se hur detta utvecklar sej.

Min första tanke när vi vaknade imorse och hon va ledsen va att hon har ett ökat tryck i huvudet.
Men inga kräkningar än så vi får väl se.

Min gissning nu efter jag har sett prickarna är vattkoppor. Eller höstblåsor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0