Hon ställde sej upp!!

Igår när det va dags för lunchvilan hade Julia inte alls nån lust att sova. 
Jag låg i sängen och läste bloggar och Julia stökade runt i sin säng (som hon brukar innan hon somnar) 
När jag tittar mot hennes säng så står hon upp!!! 😱

Försökte få henne att göra det igen så jag kunde filma. Men det gick ju inte. 

Farmor om och passade Julia så jag kunde gå ner på stan och ta cellprov och när jag kom hem berättade Alva att Julia hade ställt dej mot soffan. 

På kvällen innan läggdags satt vi i soffan och Julia va på golvet när hon plötsligt står hon upp och jag frågade Alva om hon hade hjälpt henne. Men nej. Julia hade än en gång ställt sej upp själv. 

Lilla ungen ❤️

Idag ska vi till habiliteringen och leka med de andra barnen. Sista gången för oss då Julia ska på återbesök på st Erik nästa vecka. 
Får se om det blir jag eller Jimmy som vabbar då. 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hon gör bara allt i sin egen takt. Det kommer nog mera nu när hon kommer på fördelarna med att stå. Räcka längre bland annat.😀😘/Anita


Svar: Haha ja. Och slippa sova. Roligare att ställa sej upp hela tiden och tillslut får man ju komma upp eftersom mamman tröttnar på att hela tiden lägga ner henne 😉

Hon är en väldigt försiktig liten dam i allmänhet och jag tror att hon hade varit "sen" även utan sin funktionsnedsättning.
Hon måste känna av allt länge och noga innan hon vågar ta nästa steg 😊
Hon har stått på knä rätt länge och nu va hon liksom redo att ställa sej upp.
Hon har även börjat ge sig iväg på egna äventyr i lägenheten vilket hon varit försiktig med innan.
Nu gäller det att ha superkoll på vart hon tar vägen eftersom allt ska smakas på 😅
Jenny

2016-06-09 @ 09:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0