Slutstädat

Jag gillar att städa. Det vet ni. 
Men. 
Jag gillar inte att bli tagen för givet. 
Att det är en självklarhet att jag ska städa. Eller diska. 
Vi bor 5 st här varav 4 st är fullt kapabla att både städa och diska. 

Det är nämligen inte jätteroligt att diska, gå ut på promenad, komma hem och diskhon är full igen. 
Eller att plocka undan i köket för att i nästa sekund få torka brödsmulor för att någon rostat bröd. 

Eller hålla koll på allas handdukar och byta ut dem. 

Eller mötas av en överfull soppåse eftersom ingen verkar veta hur man byter den. 

Nä. 
Nästa vecka är det jag som städstrejkar. 
Vill min familj leva i smuts och damm så får de väl göra det. Jag har tröttnat på att städa efter andra. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0