Äta vad jag vill dagen

Wohoooo
Lördag och veckans äta vad jag vill dagen. 

Det har gått förvånansvärt bra att räkna kalorier den här första veckan. Och jag har lyckats komma iväg på promenader varje dag (ibland två på samma dag) 

Men en dag i veckan är det tillåtet att äta det lilla extra och INTE räkna kalorier. Inte en endaste en. 
Idag är det den dagen. 

Ska snart åka till jobbet och sen umgås med lilla mamma på eftermiddagen. 
Vi ska åka till Ikea och handla lite som Julia kan ha när hon ska börja va hos mamma några dagar i veckan när jag börjar jobba. 
(Om ni bara visste hur mycket jag längtar efter att få börja jobba "på riktigt") 

Häromdagen fick vi en bekräftelse på att Julia får en förskoleplats i augusti. 
Nu väntar jag på att habiliteringen ska skriva ett slags intyg på att Julia behöver resurs som sen ska skickas till resurscentrum. 
När de har fått alla papper Ska de höra av sej för ett möte och göra en utredning. 

Ringde Neuro i Solna för att rapportera huvudomfånget. 
Det har ökat. Kanske lite väl fort. 
Jag bad sköterskan prata med Neurokirurgen och ringa mej om det skulle va så att vi behövde åka dit. 
Hon har inte ringt. 
Men hon bad mig ta ett nytt mått när vi ska till BVC den 31 och sen ringa igen för att stämma av hur vi ska gå vidare. 
Denna ständiga oro för Julias lilla huvud. 

Hälla i mig sista kaffet och sen se om bilen startar. 
Himla tur att vi får ny bil snart (den börjar tillverkas nästa vecka) då våran bil bestämt sej för att gå sönder med jämna mellanrum. 
Nu sist läckte den vatten (kylarvätska?)
Så Jimmy fick byta ut en slang som tydligen va helt sönder. 

Nåväl. 
Mot jobbet!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0