Det här med att jobba natt.

Jag älskar att jobba på natten. Det passar mig alldeles utmärkt och jag är så glad att jag fick det här jobbet.
Men.
När brevbäraren ringer på dörren kl 11.50 och jag lite halvt i sömnen går och öppnar för att sen inte kunna somna om.
Då är det inte så roligt att jobba natt.
Speciellt inte när jag ska jobba inatt igen.
Aja. Jorden kan ju inte sluta snurra bara för att jag behöver sova.
Jag får försöka sova en stund ikväll istället. Innan jobbet.

Så nu när jag är uppe och vaken (men långt ifrån pigg) får jag väl försöka göra lite nytta. Jag har tagit fram mat ut frysen som ska tillagas sen.
Har jag nån gång sagt hur mycket jag inte tycker om att laga mat??
Det är såååååå tråkigt.
Och min stackars familj får äta samma sak mest hela tiden då jag har sjukt dålig fantasi.
Idag blir det köttfärssås och pasta. Jättetråkig mat. Men jag är totalt fantasilös.
Jaja. Huvudsaken är att man blir mätt 😅


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0