Lägenhetsbyte

Idag kommer det en man och tittar på våran lägenhet. Jaghar svarat på en bytesannons på Facebook. Han har en 4:a på karlslundsgatan. Åh vad jag hoppas att det är ett byte som går igenom. Vi har inte sett hans lägenhet men jag har svårt att tänka mej att vi skulle tacka nej.
Men så försöker jag se på våran lägenhet utifrån ett annat perspektiv.
(Vi trivs bra här förutom att det är litet)

Vi har världens minsta balkong. Jättelitet badrum. Ingen fläkt i köket och endast 3 garderober (varav en är städskåp)
Varför skulle nån vilja bo i den här lägenheten?
Vi trivs ju som sagt och hade vi bara haft ett rum till hade vi inte flyttat.

Men jag känner på mej att de som ska titta på lägenheten idag kommer tacka nej.

Nåväl. De kommer hit idag och tittar iallafall.

Jag har sovit 2.5 timme och ska snart packa badväskan. Sjukgymnastik idag för mini.

Jimmy frågade igår om jag hade gått ner i vikt.
"Nej verkligen inte" svarade jag.
Men så kollade jag imorse och jo då.
-1.5 kg
Bara sådär.
Bara för att jag för två veckor sen bestämde mej för att sluta äta godis (en dag i veckan däremot, då jäklar frossas det 😉)

Innan jag bestämde mej för detta så kunde jag utan problem sätta i mej en påse chips varannan dag eller godis nästan varje dag. För att inte tala om bullar och kakor (som jag egentligen inte är så förtjust i)
Men nu tackar jag nej till den där bullen när vi ska fika hos farmor, eller den där pajen som helt plötsligt fanns på jobbet.
Och voilà. 1.5 kilo lättare 😊

Nej. Nu har jag inte tid att sitta här och lata mig. Ska stöda av lite snabbt och sen gå och hämta min älskade unge ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0