Bikuspid aortaklaff

Ul i torsdags visade att Julia har ett medfött hjärtfel. Ett friskt hjärta har tre klaffar. Julias har två.
Enligt läkaren ska detta inte påverka Julia utan det som kan hända är att klaffarna kalkar igen när Julia är vuxen (typ 50 år)

Jag kan ändå inte låta bli att vara orolig. Ett hjärtfel är alltid ett hjärtfel liksom.

Häromdagen mötte vi ett grannpar i hissen. Mannen tittade på Julias ögon och undrade vad som va fel på dom.
Likaså när jag hämtade Julia på förskolan i fredags frågade några barn vad som hade hänt med hennes ögon.

Jag tycker absolut det är bättre att folk frågar så jag kan förklara. Hellre det än att det viskas och pekas.
Men Jag vet inte hur jag ska förklara för ett annat barn.
Jag sa helt enkelt att hon är född så och att hon kommer behöva glasögon.
"Jahaaaaaa" sa barnen. "Va söt hon är"
😊😊

Till det vuxna paret sa jag som det va. Att hon är synskadad. Det är lättare att förklara för vuxna.

Pratade med Maud idag oxå. Vi bestämde att jag åker ner när jag är långledig.
Pappa är så pass dålig att jag måste åka dit och styra upp lite. Framförallt få honom att uppsöka läkare.

Så jag och Julia åker dit efter vi har varit på Neuro i Huddinge.

Nu ska vi göra oss i ordning för att hotta på nåt. Det är fint väder så det kanske blir en sväng ner på stan eller nåt 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0