Närakuten med Julia

Hela helgen har Julia varit ledsen. Alltså på riktigt ledsen och inte bara gnällig.
39 graders feber på fredagskvällen. Lördag och söndag ingen feber men fortfarande väldigt ledsen. Och som hon har dreglat!!
Vi tänkte att det kanske kunde vara tänder, men kunde inte se att några nya va påväg.

Igår lyckades jag titta i hennes mun och såg blåsor på tungan.
Ringde 1177 som bokade en tid på närakuten åt oss.
Väl där konstaterade läkaren att öron och hals såg bra ut och att man kan få blåsor på tungan i samband med förkylning.
Julia har ju varit jätteförkyld så det stämde ju.

Idag har hon fått i sej en hel flaska ersättning på morgonen och har faktiskt varit sitt vanliga glada jag. Jag tycker nog att hon dreglar mindre men har inte lyckats se om blåsorna är kvar.

Får se hur hon är under dagen och ev får hon vara hemma från förskolan imorrn.
På onsdag är hon ledig eftersom vi ska till aktiv ortopedteknik och prova ut skor.

Nu sover hon iallafall och jag ska passa på att städa lite.

Återigen har jag fått ett svar på min bytesannons om lägenhet.
Ni minns den där 4:an i fornhöjden?
Är fortfarande osäker på om jag vill bo där.
Men en 4:a på 101 kvm skulle ju faktiskt vara perfekt för oss.
Ska fundera ett tag och väga för och nackdelar 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0