Flerordsmeningar

Julia har länge använt sej av tvåordsmeningar. Men bara 2. 

"Mamma här" och "pappa här" 

På sista tiden bara rasar det ut meningar (tvåords) om allt möjligt. 

Häromdagen kom det tillochmed 3 ord i följd. 
"Gå då mamma"
Och idag sa hon "pappa hämta maten" när vi satt och väntade på att Jimmy (som bjöd oss på lunch på stan idag) skulle komma med maten. 

Jag vet inte vad en 2 åring "ska" kunna. 
Men ni som vet Julias historia förstår ju att jag är sååååå stolt över att hon kan allt hon kan. 

Häromdagen började hon helt från ingenstans att gå bakåt. Och det va ju en av grejerna hon inte kunde sist vi var hos sjukgymnasten. 
Varje dag lär hon sig nya saker. Och varje dag när jag hämtar henne från förskolan så kan hon nya ord, eller fler ord i en sång (hon älskar att sjunga och kan rörelserna men inte orden riktigt än) 

Jag är så galet stolt över min fantastiska lilla unge 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0