Jag blir så ledsen

Igår när jag hämtade Julia på förskolan pratade jag lite med En av pedagogerna om hur dagen har varit och så. 

Kom in på Julias resurstimmar. Och va båda överens om att 10 timmar i veckan va lite för lite. 

Då säger hon att vi bör förbereda oss mentalt på att flytta Julia till en specialförskola. 

Som jag tolkar det då är att de inte kan ge henne det stöd hon behöver. Hon sa oxå att en vanlig förskola inte får mer än 10 timmar resurs. 

På utvecklingssamtalet för några månader sen frågade vi om 10 timmar räckte, och om det fanns nåt vi kunde göra för att få fler. Men då va allt så bra. 

Jag vet inte vad som hänt sen dess. 

Jag kan hålla med om att 10 timmar i veckan är lite. Det har jag tyckt hela tiden. 
Men jag trodde att hon då skulle få fler timmar. Inte behöva flytta. 

Jag tolkar det som att personalen tycker det är jobbigt när Julia är där. Att hon är krävande. 
Därför kommer Julia få vara hemma mer. 

Jag tänker inte lämna mitt barn där hon är en belastning för någon. 
Då har hon det bättre hemma med mig. 

Det kommer bli tufft såklart de dagar jag ska jobba natt eftersom jag inte kommer kunna sova nåt innan. Men det får vara så. 
Mitt barn kommer alltid först. 





Kommentarer
Postat av: Anonym

Vore det så himla hemskt att byta dagis? Det är ju för Julias bästa. Tänk ett dagis där dom är utbildade och resurserna finns att ta hand om Julia

Svar: Självklart vill vi Julias bästa.
Nu vet inte jag om du vet vart den här förskolan ligger. Den ligger i ett ökänt område som bl.a. Har listats som ett av Sveriges farligaste område. Skulle du vilja lämna ditt barn på en otrygg plats?
Jag har bara hört bra saker om själva förskolan och personalen. Men just området.
Jag kanske har onödiga fördomar men jag måste ju kunna lämna Julia på ett ställe där jag anser att hon är trygg.
nennie1.blogg.se

2017-04-05 @ 07:04:52
Postat av: Anonym

Jag förstår ingenting! Vad är det för sätt?? Lily har resurs på heltid, varje timme hon är på förskolan. Även vid sjukdom hos pedagogerna , då tar de in vikarie, så de alltid är fyra pedagoger istället för tre. Hon går 7:45- 16:45. Varför skulle Julia behöva gå på specialförskola, pedagogerna får ju bra utbildning av habiliteringen? Ring kommunen och förskolechefen och habiliteringen.

Svar: Om jag har förstått rätt så får förskolan bara 10 timmar/veckan i resurstid. Behöver man mer får man flytta barnet till en specialförskola om det finns en sån i kommunen. Och det finns det i den kommunen vi bor i. Vi skulle haft möte den 20 men pedagogen var sjuk så vi ska boka om mötet. på det här mötet hoppas jag att chefen är med. När jag har pratat med personalen så säger de att de tycker att det funkar bra med de timmar Julia har. Men sjukgymnasten vi träffade genom neo tyckte att det va för lite med tanke på att Julia har flera funktionsnedsättningar. Vi får se vad som sägs på mötet.
nennie1.blogg.se

2017-04-20 @ 22:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0