2017

Att försöka blogga med en vild (snart) 2 åring är inte det lättaste. 

Jag har helt enkelt inte haft tid. 
Jag börjar ofta skriva ett inlägg men måste avsluta eftersom lilla fröken ofta hittar på nåt bus just då 😂

Men jag ska försöka mig på en uppdatering nu, eftersom lilla fröken fortfarande sover. 

Det går fort i Julias utveckling nu. 
Hon går mest hela tiden och blir stadigare för varje dag som går. 
Hon har börjat försöka resa sej från sittande utan stöd, det är svajigt men hon försöker. Och hon vet hur hon ska göra men har inte riktigt balansen än. 

I början på januari va Julia och Jimmy på neuromottagningen i Solna och vi behöver inte längre åka dit. 
Huvudet håller sej stabilt på sin kurva och vi ska fortsättningsvis hålla koll på allmäntillståndet. Så som vi har gjort hela tiden. 
Tecken på ett ökat tryck är kräkningar, huvudvärk och trötthet. 
Och gråt som inte går över. 
Vid såna symptom är det akuten som gäller. 

 Vid ett tillfälle har vi fått åka till närakuten då Julia helt plötsligt blev tungandad och det pep i bröstet. 
När vi kom in hade hon en syresättning på 88-90 % och fick medicin. 
Förkylningsastma blev domen och hon måste nu medicineras hela tiden så länge hon hostar. 

När vi fått in rutinen på medicinen och även lämnat medicin på förskolan så kunde man ju tro att allt va frid och fröjd. 
Då åker ungen på ögoninflammation! 

Nu är hon frisk från den och planen är att gå tillbaka till förskolan imorgon. 

Sjukdomarna har avlöst varandra här hemma och även jag och Jimmy har varit dåliga. 
Jimmy som aldrig är hemma från jobbet har vid två tillfällen varit tvungen att sjukskriva sej. 
Jag har varit sängliggandes i omgångar och även känt av magkatarren. 

Men nu hoppas vi på att vi får vara friska ett tag. 

Idag ska Julia träffa sin sjukgymnast och det ska bli spännande och se vad hon säger om Julias utveckling. 

Idag (natt) börjar långveckan igen och vi byter område. 

Jag bestämde mig igår för att börja ta hand om mig själv bättre. 
Jag stressar alldeles för mycket, äter ohälsosamt och är lat. 
Min kropp börjar protestera och jag tror det va därför jag fick så sjukt jävla ont i magen igår. 
(Så ont så jag kräktes flera ggr) 

Jag skulle så gärna vilja börja träna, men jag känner mig själv. 
Det är roligt de två första veckorna. Sen tröttnar jag. 
Jag vet inte riktigt hur jag ska hitta motivationen. 
Hur jag ska komma igång liksom. 

Så jag börjar med kosten. 
Jag är sjukt sockerberoende och måste först och främst bryta det. 
Därför har jag bestämt (för jag vet inte vilken gång i ordningen) att ha en sockerfri månad. 
Önska mig lycka till 😉

Nu är det dags för kaffe och göra mig iordning. Snart ska jag väcka lilla fröken och sen ska vi gå till sjukgymnasten 😊😊



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0