33 år och öroninflammation

I fredags va jag på närakuten och fick konstaterat att jag har öroninflammation. 

ÖRONINFLAMMATION!?!?! 
Javisst! 
Jimmy sa när jag kom hem: 
"Här kommer kvinnan med barnsjukdomen" 
Hahaha. 

Jag är visserligen inte förvånad. 
Har varit sjuk så ofta den senaste tiden. 
Men öroninflammation!? 

Nåväl. Penicillin i 10 dagar och sen ska jag förhoppningsvis vara bra. 

Det jobbigaste just nu är att jag inte hör. 
Vänster öra är helt borta (det enda jag hör på det är ett evigt susande och pipande) och höger hör jag , men betydligt sämre. 
Skitjobbigt. 
Jag måste anstränga mig för att höra och när jag anstränger mig får jag  huvudvärk. 
Annars börjar jag känna mig bättre. 
I förra veckan trodde jag på riktigt att jag skulle dö. 
Så dåligt mådde jag. 

Jag som äntligen hade kommit igång med promenader och träning. 
Aja. 
Imorrn är jag ledig. 
Ska försöka ge mej ut på en promenad då. 

Långvecka på jobbet. 
Fick ett mejl från chefen förra veckan om det här med att gå upp i tid. 
Hon ska göra ett schema förslag som alla sen ska kolla på. 

Jag hoppas jag får gå upp till 80 %
Det skulle betyda 3 nätter till. 
Jag tycker om att vara långledig. Absolut. 
Men jag tycker även om att göra av med pengar. Å då måste man ju jobba liksom 😉
Jag är dessutom en jobbmänniska. 
Jag mår bra av att jobba. 
Vi får se. 
Jag håller tummarna 😊 

Nu ska jag dricka mitt kaffe och sen skala potatis till middagen. 

Julia hade feber igår morse så hon har fått vara hos mormor idag. 
Nu är hon feberfri och ska gå till förskolan imorrn. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0