2 års kontroll

Igår var vi på 2 års kontroll hos en sjukgymnast på Huddinge sjukhus. 

Det finns en del saker som Julia inte kan som en 2 åring bör kunna. Som att springa, gå i trappor och gå bakåt. 

Hon ligger ungefär 6 månader efter i den grovmotoriska utvecklingen. 

Vi kommer få en kallelse till en psykolog som ska göra en utvecklingsbedömnig när det kommer till tal och förståelse. 
Efter det görs en helhetsbedömning och då får vi veta hur långt Julia har kommit i sin utveckling. 

Sjukgymnasten tyckte att 10 timmar resurs på förskolan va lite. Vi får se om det  kanske kan bli fler. 

Idag ska lilla fröken gå till förskolan och jag ska promenera och städa. 
Väntar med spänning på ett samtal från Telge bostäder om vi får lägenheten eller inte. 
Magkänslan säger att vi inte får den. 
Det gör inget. Vi har 2 lägenheter till att titta på den här månaden. En redan imorgon. 

Imorgon är oxå min första natt med nya kollegor. 
Jag har ju jobbat i den gruppen förut, när jag jobbat extra , men nu ska jag jobba i den gruppen jämt. Känns fint. Jag gillar dom 😊
Jag har även fått gå upp i tid så nu jobbar jag 75.92 % istället för 66.55. 
Känns så himla bra. 
Nu behöver jag inte jaga extranätter. Får jag en natt till nån gång ibland är det bara en bonus 😊

Nu ska jag dricka mitt kaffe och sen görs lilla fröken klar för förskolan 😊 

Förresten. Vad hände med våren 😩


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0