Linser

När vi började med linser på Julia va det omöjligt att få i dom i början. 

En ilsk 9 månaders bebis som inte alls va med på noterna och stressade föräldrar som visste att det va så himla viktigt för synutvecklingen att få i de där linserna. 

Efter ett tag vande sig både Julia och vi vid att linserna skulle i och det har den senaste tiden inte varit några problem alls. 

Tills nu. 

Tänk er följande scenario: 

Jag: vi ska sätta i linserna Julia. 
Julia: nej. 
(Redan där har Julia bestämt sej för att inte samarbeta) 

Tar fram linsfacket och lägger Julia på sängen. 
Ska skruva av locket och då har Julia hunnit vända sej om och satt sej upp. 

Lägger henne igen och tar snabbt som fan upp linsen. 
Julia kniper ihop ögonen allt vad hon kan och hon gråter en skvätt vilket gör att jag inte får ett bra tag utan bara glider. 
Torkar med papper och Julia ålar omkring allt vad hon kan för att slippa ligga ner. 
Lyckas få i linsen och ska ta den andra. 
Då rymmer Julia. 
Å så börjar vi om från början 😂😂

Jimmy är duktig och får i linserna när Julia sitter upp. 
Ska försöka med det jag också. 

Idag ska Julia till förskolan och jag ska hänga upp vårgardinerna och städa lite. Innan det ska jag gå en promenad trots att det är skitkallt och blåser och snöar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0