När man har bestämt sej

Jag har, den sista tiden, verkligen legat på latsidan. Jag har de senaste månaderna ätit alldeles för mycket godsaker och motionerat alldeles för lite. 

Ni kan ju gissa resultatet. 
Några härliga extrakilon! 
Inte för att det har gjort mig särskilt mycket, men när jag för nån vecka sen skulle sätta på mig annat än mysbyxor var det liksom lite svårt att knäppa knappen på jeansen och tröjan satt liiiite för tight för att jag skulle känna mig bekväm. 

Dags att ta tag i eländet tänkte jag. 

Sagt och gjort. 
Jag drog av ett zumbapass förra veckan och har börjat gå till jobbet (45 min promenad ungefär) 
Dragit ner på godsakerna (även om jag gärna "unnar mig" nån gång i veckan) 

Jag känner redan nu efter så kort tid att jag är piggare och mår bättre. 
Tänk vad lite motion kan göra! 

Inatt jobbar jag extra igen (tog ett extrapass igår natt också) och sen är det ledig helg. 

På måndag startar bassängträningen för lilla fröken och jag hoppas att hon tycker det är roligare denna gången. 
Förra terminen va det mest jag som tränade och vi var sjuka jämt så vi hoppade av. 
Hoppas på att det funkar den här gången. 

Väntar på en kallelse från neuro för att få resultatet av utvecklingsbedömningen. Vi skulle få en tid i september. Men september är snart slut och än har ingen kallelse kommit. 


Nåväl. 
Nu ska jag röja lite i hemmet (jag borde verkligen sova) och sen ladda för en jobbnatt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0