Nu när hösten är påväg

Jag har den senaste tiden mått rätt dåligt faktiskt. Det är nog ingen i min omgivning som har märkt nåt eftersom jag med åren har lärt mig att mörka mina deppiga perioder. 
Men ja, jag har faktiskt mått allt annat än bra den sista tiden. Som vanligt (eller som oftast ska jag väl säga) så kan jag inte ge nån specifik orsak till varför jag mår dåligt. 
Men så är det ju med mig. Har varit i många år. 
Jag får perioder när allt känns meningslöst, jag känner mig ensam, värdelös och bara i vägen. Jag gör allting halvhjärtat och den senaste tiden har jag bara längtat efter att då gå och sova. 

Jag märker även fysiskt den här gången. 
Jag har ont överallt, min hy är katastrof och jag har gått upp i vikt. Jag har ofta huvudvärk. Men det värsta har nog varit tröttheten. Inte att jag är trött och måste sova (även om jag gärna hade gjort det hela tiden för att slippa allt en stund) men orkeslösheten. 
Att inte orka tänka, ta tag i saker. Göra vardagliga saker liksom. Det har tagit emot så fruktansvärt och jag har många ggr velat strunta i allt. 

Men så bestämde jag mig i torsdags kväll. Nu får det vara nog. Nu tar jag tag i eländet. 

Att promenera har hjälpt mig många ggr. Att bara få gå och gå och gå. Lyssna på musik, eller nån podd. 
Och vet ni vad? Hur konstigt det än låter så känns det redan mycket bättre. 
Jag är fortfarande dödligt trött, men jag känner mig faktiskt lite lättare till sinnes. 
Inte så att 3 dagars promenerande har gjort mirakel och jag helt plötsligt är på topp igen. Men jag tror (och hoppas) att jag är på god väg att vända min sinnesstämning. 

Jag hade sjuk träningsvärk idag när jag promenerade. Men det kändes skönt på nåt vis. Att den fysiska smärtan (orsakad av att jag faktiskt rört lite på mig) tog liksom över den psykiska smärtan. 

Imorgon börjar jag jobba igen. Det ska bli skönt att komma in i vardagliga rutiner och jag ska försöka hitta lite promenad rutiner. 

Jag börjar så, så får vi se. 
Det blir bra. 

Kommentarer
Postat av: Helen

Tycker du är grym och jobbar o sliter och tar hand om barn o hem. Plus att du tränar. Jag har latat mig i 1 1/2 år och vikten ska vi inte snacka om. Så titta dig i spegeln och va stolt över dig själv. Kram Helen

Svar: Tack Helen. Kram
nennie1.blogg.se

2018-08-14 @ 11:25:02
Postat av: Anlita

Vet ej om jag nämnt det tidigare. Kolla din sköldkörtelproduktion. Det går att göra privat via blodkollen eller werlab. Finns på nätet. Eller helst via vc.
Puss på dig.

2018-08-21 @ 08:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0