Lilla pappa ❤️

Fick ett samtal i helgen som gjorde mig väldigt orolig. 
Min lilla pappa mår inte bra. 
Vi har inte haft nån särskilt bra relation de senaste åren. Egentligen aldrig någonsin. 
Jag har varit så arg och besviken. 
Men nu måste jag bortse från allt det och åka ner och ta hand om min pappa. Han har en läkartid den 14/6 som jag måste följa med på. 
Jag måste ordna en massa saker som kanske kan underlätta lite för honom i hans vardag. 
Ringa kommunen om bostadsanpassning, fixa med hjälpmedel och ringa en biståndshandläggare för att se om pappa kan få lite hjälp från hemtjänsten. 
Han kommet vägra. Jag vet ju det. 
Vi måste prata om huset. Jag tycker att han ska sälja det och köpa en liten lägenhet istället då han inte orkar ta hand om hus och trädgård längre. 
Jag har mycket att ta hand om. Mycket som ska fixas. 
När sånt här händer önskar jag att vi bodde närmre. 
Nu gör vi inte det och jag får göra det bästa jag kan. 
Måste jag åka till Kalmar mer ofta under en period så får jag väl helt enkelt göra det. 

Kommentarer
Postat av: Anita

Hur har det gått? Om du vill berätta så gör det via Messenger. Kram.

2018-08-21 @ 08:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0