Karpaltunnelsyndrom

Var på vårdcentralen i veckan och jomenvisst, hej karpaltunnelsyndrom! Fick två val. Antingen en remiss skickad direkt till kirurgen eller kontakta en arbetsterapeut för att se om det går att rädda lilla handen. 

Jag vägrar operation. (Hur skulle det ens kunna gå liksom? Vem skulle sköts hus, hem och barn? Och en sjukskrivning från jobbet? Aldrig i livet!) så jag tog kontakt med en arbetsterapeut som jag ska träffa på tisdag nästa vecka. Jag ska samtidigt gå på antiinflammatoriska tabletter i två veckor och hoppas på det bästa. 

Passade på att be om hjälp med mitt nässpraysberoende när jag ändå var på vc. 
Har fått en remiss till öron, näsa hals i november. Gillar mig själv lite bättre när jag äntligen tar tag i saker. 

Vaknade 02.30 inatt (för en halvtimme sen) och kan inte somna om. Dricker kaffe och skriver inköpslista. Idag ska det bakas piroger minsann. 

Nu ska jag dricka mitt kaffe, tända ljus och kolla på tv en stund. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0